روش تنظیم ساعت رایانه با استفاده از اینترنت

 علامت مشخصه کوچک ساعت در تسکبار (Taskbar) ویندوز رایانه شما فقط برای اطلاع از وقت نیست. برنامه های رایانه برای زمان و تاریخ گذاری روی فایل ها، بصورتی دقیق به نگهداری زمان نیاز دارد. صحیح نبودن ساعت و تاریخ رایانه می تواند موجب ایجاد اختلال در به اشتراک گذاری فایل ها روی شبکه های رایانه ای، استفاده از گروه خانگی ویندوز ۷ یا استفاده از نرم افزارهای همگام سازی مانند دراپ باکس که روی رایانه های دسکتاپ مختلف در حال اجراست، شود.

به گزارش شگفت انگیز، همچنین ساعت غلط رایانه می تواند موجب اشتباه و سردرگمی کاربر شود. البته خوشبختانه ویندوز از این قابلیت برخوردار است که به صورت خودکار هر هفته ساعت رایانه را رایگان و با استفاده از خدمات اینترنت روزآمد کند. در این مطلب ما می خواهیم روش و تنظیمات مربوط به این کار را به صورت گام به گام برای شما شرح دهیم.

روش و تنظیمات ساعت رایانه با استفاده از اینترنت

روش و تنظیمات ساعت رایانه با استفاده از اینترنت

در ویندوز XP روی آیکون ساعت در انتهای سمت راست تسکبار کلیک راست کنید. از روی منوی متنی که پدیدار می شود، گزینه Adjust Date / Time را انتخاب کنید. یک پنجره با ۳ گزینه انتخاب پیش روی شما ظاهر می شود. حال گزینه Internet Time را انتـــخاب کنید. مــــطمئن شــوید جعبه

‘Automatically synchronise with an Internet time server’

را تیک زده باشید و در باکس، سرور time.windows.com را نشان دهد. اگر این طور نبود، روی فلشی که در سمت راست منویی که از بالا به سمت پایین باز می شود، کلیک کرده و آن را داخل فهرست انتخاب کنید. حالا روی Update کلیک کرده و پس از مدت کوتاهی باید یک پیغام مبنی بر تائید موفقیت عمل همگام سازی ظاهر شود (در صورتی که پنجره باز نشد، مرحله ۳ را اجرا کنید).

مرحله ۲

ویندوز ویستا و ۷ در یک مورد مشخص مشترک است که بسیار با ویندوز XP مشابهت دارد. روی ساعت، راست کلیک کرده و Adjust Date / Time و پس از آن گزینه Internet Time را انتخاب کنید. در این مرحله رایانه باید این پیغام را نمایش دهد:

‘ This computer is set to automatically synchronise with time.windows.com’

و همچنین زمان آخرین همگام سازی انجام شده را نیز نشان دهد. اگر رایانه چنین پیغامی را نشان نداد، روی دکمه Change setting کلیک کرده، باکسی را که با جمله ‘Synchronise time with an Internet time server’ در مقابلش مشخص شده تیک بزنید و سپس گزینه time.windows.com را از منوی باز شده، انتخاب کنید. حال روی Update Now کلیک کرده و در مرحله بعد دو بار روی OK کلیک کنید تا خارج شوید.

مرحله ۳

ما توصیه می کنیم که در همه مراحل روی هر رایانه دسکتاپی که در یک شبکه خانگی وجود دارد، از سرور قراردادی زمان مشابهی استفاده کنید. البته همه سرورهای زمان دیگری را هم که در فهرست وجود دارد نیز می توان برای این منظور به کار برد یا حتی هر سرور زمان شخصی سازی شده ای را هم می توانید وارد کنید. برای این کار فقط کافی است نشانی آن را در باکس سرور وارد کرده و روی Update Now کلیک کنید. گاهی اوقات ممکن است که اولین تلاش برای روزآمدسازی ناموفق بوده و با پیغام خطا مواجه شوید. بنابراین پس از چند ثانیه کار را دوباره تکرار کنید. اگر باز هم موفق به روزآمدسازی نشد، رایانه را دوباره استارت (restart) کرده همه چیز را مورد بازبینی قرار داده و دوباره امتحان کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: کامپیوتر ، ،
برچسب‌ها: